סמס לרב

תאגיד השידור הישראלי

סוד הברכה – אחדות העם

חכמינו אומרים: לא מצא הקב״ה כלי להחזיק את הברכה אלא השלום.
מה הוא סוד הברכה?
חכמינו אומרים: כל ברכה שאין בה שם ומלכות אינה ברכה. יש במשפט הזה סוד הגאולה.
קודם כל תיקון הדת ובטול היהדות הגלותית. השם מתחבר למלכות זאת אומרת שהרוחניות הופכת להיות החלק הפנימי של הזהות הלאומית של ישראל.
הדת היא חורבן האדם והעולם כי היא מנתקת את האנושות מהמציאות, מהחומר ובעיקר מהעשייה בתוך העולם הגשמי על מנת לתקן אותו בכל התחומים: פוליטיקה, כלכלה, חברה ועוד. הדת מיצרת עולם דימיוני, שמיימי, שהופך את העולם הזה לסוג של ״לית ברירה״. הברכה היא הקשר העמוק בין השם (הרוחניות) והמלכות, האומה בכל עשייתה הגשמית וחומרית. יש כאן ביטול הדת וגילוי הזהות היהודית האמיתית שבנויה מפנימיות (השם) וחיצוניות (המלכות).

על מנת לקבל את הברכה הזאת שהיא החיבור והאחדות בין הפנימיות והחיצוניות אנחנו חייבים לגלות את השלום בתוכינו שהוא הכלי לזאת הברכה. השלום בתוכינו בונה את הזהות היהודית ישראלית בשלמות.
סוד השלום הוא סוד האחדות.
מהו סוד האחדות? חכמינו אומרים: החיבור בין אש ומים!
זאת אומרת החיבור בין ההפכים: בין חרידי לחילוני, בין ימין ושמאול, בין כל הדעות, המחשבות ההפוכות והמתנגדות. איך משיגים את האחדות הזאת? על ידי ביטול האגו ועל ידי ההבנה העמוקה שאין שום אדם בעולם, גם הגדולים ביותר, שיש לו את כל האמת.
כל אדם הוא רק חלק קטן מאוד מהאמת הכללי שמתגלה אך ורק על ידי אחדות האומה כולה. ביטול האגו האישי אבל גם ביטול פולחן האדם, ביטול כל התנועות, דתיות וחילוניות שהופכות אותנו לכבשים ההולכים בלי שום עצמאות אחורי המנהיג שהפך להיות הגורו של התנועה.

המשימה היא לא פשוטה, לא קלה וגם למעלה מן הטבע כי טבע האדם להסתגר בתוך הבית הסוהר המחשבתי שלו שנותן לו לחשוב שרק אצלו כל האמת. אבל ״כל בני ישראל בני מלכים הם״ והמלך ״פורץ גדר לעשות לו דרך״.

נעשה ונצליח!

הרב חיים דינוביץ
מוביל את הרעיון של אחדות העם
טל 0537085353

התחברתם? 
שתפו עם החברים שלכם וחברו גם אותם
שיתוף ב facebook
שתף בפייסבוק
שיתוף ב whatsapp
שתף בוואטסאפ
שיתוף ב email
שתף באימייל
שיתוף ב print
הדפס את המאמר
פורום 
כאן המקום לשאלות ותגובות בנושא המאמר

מאמרים אחרונים

שיעורים אחרונים